دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جهان استکبار با تحلیل‌هایی که داشته متوجه شده در ایران بانوان محور تمامی تحولات هستند، گفت: دشمن بانوان ایران را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به اینکه دو نوع عنایت الهی برای عالَم، وجود دارد یکی عنایت تکوینی و دیگری عنایت تشریعی، اظهار داشت: عنایت تکوینی یعنی خدا نظام آفرینش را به مدار اتقن الهی می‌آفریند و در هر شرایط ارتقاء سطح می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: این نظام کهکشانی که ما الان در آن زندگی می‌کنیم، از عنایت تکوینی است اما عنایت دیگری که به عالمِ شده، عنایت تشریع است که مختص انسان و گروهی که تابع حیات انسانی هستند، می‌باشد.

وی تصریح کرد: در نظام تشریع که اسم دیگر آن نظام هدایت است، خداوند در هر عصر به مقتضای ظرفیت انسان‌ها و شرایط زیستی آنها و فرهنگی که بوجود آمده، محتوای وحیانی نازل می‌کند و پیامبری را برای فهم و مدیریت مفاد آن مبعوث می‌کند که به پیامبران تشریعی معروف هستند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: خداوند حد فاصل بین دو کتاب آسمانی، پیامبران دیگری را مبعوث می‌کند که پیامبران تبلیغی نام دارند و آخرین پیامبر که خاتم الانبیا و آخرین کتاب الهی که خاتم الکتب است و آخرین دین الهی که خاتم الادیان است، اسلام نام دارد.

وی عنوان کرد: خداوند در میان جامعه بشری و میلیاردها انسان یکی را به عنوان پیامبر انتخاب می‌کند و بعد از آن یک نفر را به عنوان پیامبر تبلیغی مثل حضرت یعقوب و یوسف و زکریا و یحیی انتخاب خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: در هر عصر یک نفر به عنوان حجت خدا و اوج کمال انسانی در آن عصر و واسطه فیض الهی با جامعه بشری است که در حال حاضر حضرت بقیة الله الاعظم(عج) حجت خدا می‌باشند.

وی تأکید کرد: با توجه به گسترش اسلام به اقصی نقاط جهان، هجمه و شهبات بسیار بر علیه امام و اسلام می‌شود که امام در اینجا یاورانی نیاز دارد که کار امام را در هر جغرافیای زیستی انجام دهند و آن روحانیت است، یعنی مقام روحانیت، چه خواهران و چه برادران اینقدر مهم است که یاوران دین خدا در هر عصر و صحابی حجت خدا در هر زمان هستند.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: این هویت روحانیت است، چه طور خداوند بین این همه بشر یکی را بعنوان پیامبر و امام انتخاب می‌کند، بین این همه در جامعه گروهی را انتخاب می‌کند و توفیق می‌دهد که به عنوان یک روحانی بتوانند در کنار حجت خدا، کار حجت خدا را انجام بدهند و این هویت روحانیت است.

وی با اشاره به این حدیث که علما وارث انبیا هستند، گفت: وارث یعنی کسی که وام دار شخص قبل و مسئول است که اندیشه‌ها و تفکرات در هر عرصه‌های مختلف از آن شخص را انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شخصی که می‌خواهد یک روحانی شود، باید در یک فضایی اول دین را بفهمد بعد در خودش تحقق دهد و وجودش را پیراسته کند، سپس مجاهدت هدایتی کند و آن فضا حوزه‌های علمیه است که شخص درآن رشد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به مخالفت جدی جهان استکبار با حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: در بغداد، حوزه علمیه شیخ طوسی را به آتش کشیدند و در نجف دیدید صدام چه حمله‌هایی به حوزه‌های علمیه می‌کرد و در مشهد و قم رضاخان چه حمله‌ای به حوزه‌ها می‌کرد و چه مشکلاتی برای طلاب ایجاد می‌کرد.

وی تأکید کرد: به خاطر همین مشکلات است که هر فرد طلبه چه خواهر و چه برادر، یک مولفه قدرت برای اسلام هستند و این نکته مهمی است.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه جهان استکبار با تحلیل‌هایی که داشته متوجه شده در ایران بانوان محور تمامی تحولات هستند، خاطرنشان کرد: در منزل این مادر است که مدیر منزل است و افراد را تربیت می‌کند و در جامعه نیز این بانوان هستند که بر شوهر و بچه‌ها تاثیر دارند، یعنی بانوان هم خودشان موضوعیت دارند و هم بر بخش دیگر تاثیر بسزا دارند.

وی تصریح کرد: به‌همین علت است که دشمن جامعه شناسانه و روانشناسانه، بانوان ایران را نشانه گرفته و در اغتشاشات نیز مشاهده نمودید با شعار زن وارد میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر، تأکید کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نقش فوق العاده مهمی دارد که باید شخصیت‌هایی را پرورش دهد تا بتوانند در خط مقدم دفاع مقدسِ تهاجم جنگ نرم، از نظام اسلامی و اسلام در مقابل تهاجم جهان استکبار و از حریم خانواده و بانوان جامعه دفاع کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha